dilluns, 11 de desembre del 2017

DONATIUS / DONATIVOS (59)







Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura                  N Alc
Classificació             833.4"20"
Autor                        Alcoy i Pedrós, Rosa
Títol                          33 caps / Rosa Alcoy i Aleix Cort
Edició                       Ed. numerada
Publicació                [Reus] : els autors, 2017
Descripció física      68 p. : il. ; 14 cm
Matèria                    Microrelats
Autor secundari       Cort, Aleix
Títol secundari         Trenta-tres caps







*Il·lustració / Ilustración de Rosa Alcoy.



La seva cara era més fina que un cartró. estava doblegada pels costats per donar aparença de profunditat i costava entendre com podia retenir els records en aquell gruix. Semblava el resultat d'una historia desgraciada però mai li ho vaig preguntar. Una nit, però, passejant pel raval, em va aturar per sincerar-se:
-Un amor desafortunat -em confessà en veu baixa.
I es posà a plorar.
No hi havia ningú pels voltants i vaig mirar de consolar-lo.
gairebé al mateix temps, començava a explicar-me la seva història:
-La vaig estimar tant que, en saber que em deixava, vaig arrencar-me la cara i li vaig donar perquè em recordés amb un somriure. Diuen -els seus ulls començaren a brillar a l'arribar a aquell punt de la història- que es tornà boja en agafar-la i que és per això que algunes màscares tenen, a partir d'aquell dia, un punt de tristesa entre doblec i doblec.
La història m'esgarrifà.
Anava a dir-li-ho quan vaig pensar que era a punt d'arrencar-se la cara de nou i, abans que arribés a fer-ho, vaig arrencar a córrer com si el boig fos jo.

Aleix Cort









Fitxa bibliogràfica / Ficha bibliográfica

Signatura                 N Cer
Classificació            834.4"20"
Autor                       Certamen de Microrrelatos La Redonda te Cuenta (1r : 2017)
Títol                         Los Personajes shakesperianos
Publicació               Vioño de Piélagos : Ayuntamiento de Piélagos, 2017
Descripció física      36 p. ; 22 cm
Matèria                    Microrelats
Matèria                    Certàmens literaris










Función solidaria

-¿A qué esperamos?
-A que vengan los antidisturbios. Ellos disuelven el piquete de apoyo a hostias y proceden al lanzamiento de la familia en caso de haber resistencia.
-Matrimonio y cuatro hijos.
-Así es.
-Estoy nervioso.
-¡Claro! Es tu primera vez, pero ya verás que un desahucio no tiene ningún secreto. Apenas la policía despeje la finca, levantamos acta del embargo, el cerrajero cambia las llaves y asunto despachado.
-Espero que sea rápido porque tengo ensayo.
-Sí, me han dicho que eres actor. -Actor aficionado.
-¿Qué estáis haciendo?
-El mercader de Venecia.
 - La vi hace muchos años.
 -Interpreto a Shylock.
-No caigo.
-El usurero que presta dinero al protagonista con la condición de que, si la suma no es devuelta, se la cobrará tomando una libra de carne.
-Ya recuerdo, el villano.
-Vente a verla, el día de navidad hacemos una función solidaria, lo que se recaude va para los niños con enfermedades raras.
-Vale.
 -¡Mira! Comienza a nevar.
-Mis hijos disfrutan como locos cuando nieva. Serán unas navidades blancas.
-Que venga rápido la policía, lancen esta familia a la puta calle y hagamos nuestro trabajo. Si seguimos esperando más nos vamos a helar.
-Amén.

Héctor Daniel Oliveira







Moltes gràcies a Aleix Cort i a Héctor Daniel Oliveira pels seus donatius.


Muchas gracias a Aleix Cort y a Héctor Daniel Oliveira por sus donativos.